onsdag 4 december 2013

Framme i Dakar och allt är underbart!

Vi landade imorse 7.45 som vi skulle efter lite ovisshet kring ifall vi skulle gått av vid landningen innan. Fram kom vi men vid passkontrollen tog det stopp! Ni måste ha visum säger de där uniformsklädda männen. Jaha, stammar vi lite tveksamma, visumen var ju fixade sen innan och till Senegal behövdes ju inget. Vi fick betala, 52,5 euro var eftersom det hade ändrats 1 juli det här med visum. Nån timme senare än tänkt satt vi äntligen på väg in till stan och vårt hostel. Vi ska bo här på ett hostel i stan i två nätter innan vi tidigt på fredag (?) åker till Gambia där lilla Gullan bor.

Vi är ett bra gäng på 17 personer, varav fem tjejer. Idag har vi haft lite frigång i Dakar, känt sand mellan tårna, spanat ut mot havshorisonten och njutit av kall semesteröl. Människorna är trevliga och inte alls så påträngande som jag förberett mig på, skönt det. Ikväll kl 18 ska vi ses och ha välkomstmiddag på ett ställe här i stan, trevligt värre! Hittills är allt bra, svettigt, rörigt och alldeles underbart! Tänk att det är fem veckor kvar, vilken tur! Något som är mindre roligt är att vår reseledare sa att alla kan räkna med att bli magsjuka, och det ordentligt. Känns sisådär när vi på denna resan bushcampar en hel del. Men å andra sidan - jag är här och får uppleva detta fantastiska!

Ska försöka lösa det här med bilder också, det här är skrivet från mobilen och har bara tagit två med den. Men håll till godo! Vi har det bara fint och det känns som om vi känt varandra ett tag redan! Hoppas ni har det bra därhemma, jag behöver nog inte säga hur bra jag har det :)

I mitt rum är vi tre tjejer i samma ålder, samt en äldre mycket trevlig och berest kvinna som bor. I dessa två nätter ska vi njuta av sängar, dusch och toalett - sicken lyx! Sen är det det berömda busslivet som väntar :)

2 kommentarer:

  1. Åh Jossan! Det låter ju verkligen härligt! Äntligen är din drömresa på gång.....vad skönt att höra att ni är framme och att allt gått bra! Här hemma väntar vi på snön som ska komma i morgon! Ha det så bra och njut av en riktig säng i natt . Puss o Kram från mamman.

    SvaraRadera
  2. Hej Jossan
    Skönt ni verkar ha det och va spännande det blir för dig,nu kommer jag att följa dig varje dag och läsa om ditt spännande äventyr,köp något fint till mig!!!

    Marina Ahl

    SvaraRadera