lördag 7 mars 2015

Dags att kasta sig in i Colombos storstadskaos!

Igår förmiddag lämnade vi Unawatuna för Hikkaduwa som ligger lite längre upp på kusten mot Colombo till. Vi hade hört att det var ett riktigt hippieställe, och det är klart att jag nappar på det på en gång! Jag förstår inte riktigt vad som menas med det dock, det är inte är hippie än någon annanstans, däremot året det fullt med ryssar överallt. Det är ändå rätt skönt nu när vi varit på lite mer turistiga ställen, det finns mer utbud på det mesta vilket också gör att vi inte somnat klockan halv tio utan faktiskt efter elva de flesta kvällar! Igår käkade vi på en Österrikisk restaurang på stranden, det blev schnitzel. Den var fantastiskt bra med tanke på vart vi är någonstans! Igår tog shoppingdjävulen oss också, fast det var mest bra shopping, sånt som går åt så att säga.

I morse hade Anton en liten dipp som vi har listat ut att det berodde på vätskebrist. Han var inte direkt på bra humör i morse, inte ens efter frukost vilket gjorde mig lite trött just för stunden. Han la sig i sängen och somnade och jag tog en promenad på stranden. När jag kom tillbaka igen låg han precis likadant som när jag gått, och var riktigt sliten. En Ipren och massor med resorb gjorde honom till hans vanliga jag igen!

Imorgon åker vi alltså till Colombo, buss har vi tänkt nu när vi är pigga och friska båda två. Vi har bokat ett hostel som vi fick tips om från Jimmie som vi hängde med i Nuwara Eliya - Clock Inn Colombo heter det. Det dyraste vi bott på hittills, men det var billigt att bo där om man bokades dorm dock. Spännande att se hur vi känner med Colombo, storstäder i Asien och de vi upplevt här tillhör inte riktigt favoriterna. Lite oroade över värmen också, det har varit sjukt varmt här senaste dagarna, idag stod det att det var 30 grader men "reel feel" var 42 grader. Varmt!

Återigen, dagarna går alldeles för fort här nere! Not so fun actually.

Hikkaduwa

Hikkaduwa

Nyrakad fjunis

Skillad barberare

Lite nervöst tror jag

Alltså, detta fika på detta café - himlen!

Unawatuna

Unawatuna

Unawatuna


Stranden i Hikkaduwa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar